Ik vertrouw onbekende nummers niet!

Mijn telefoon gaat weer af. Ik kijk naar het scherm en zie als caller id Onbekend staan. Tegen beter weten in neem ik op. En ja hoor, het is weer zo’n standaard callcenter-medewerker die me probeert een ander energieabonnement aan te smeren. Wanneer leren bedrijven nu eindelijk eens af om onbekende nummers te gebruiken?

De vloek van ZZP’ers

Hoewel ik inmiddels niet zo heel actief meer ben als ZZP’er, sta ik nog wel ingeschreven bij de KvK. En dan krijg je dus regelmatig telefoontjes van schimmige bedrijfjes die proberen je van alles aan te smeren. Collectieve energieabonnementen, verzekeringen, etc. En oh, oh, wat kunnen we veel besparen! Maar wat die bedrijven dan wel vergeten, is dat al die tijd die het ons kost om met die bedrijven te dealen.

Onbekende nummers hebben iets te verbergen

Het vervelende van onbekende nummers is dat je van tevoren niet weet waar het over gaat. Is het iets dringends, of is het weer zo’n verkoper die je iets aan probeert te smeren? Ik heb veel respect voor verkopers en ben best bereid om met ze te praten. Maar niet als ze me bellen met een onbekend nummer.

Bedrijven moeten zich zo langzamerhand realiseren dat bellen met een onbekend nummer niets anders doet dan wantrouwen wekken. Ik zal nooit zaken doen met een bedrijf dat zich verschuilt achter een onbekend nummer. Een respectabel bedrijf moet gewoon vanaf een eigen nummer bellen, en geen vage callcenters inschakelen om hun pre-sales uit te voeren.

Ik heb een passie voor ICT en mensen. In mijn werk als projectleider Implementaties bij de marktleider voor e-mailbeveiliging komen beide passies goed tot hun recht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.